Polecane Suplementy

Fibre Select Błonnik witalny Opinie i Działanie po Testach

fibre select błonnik witalny opinie

Błonnik witalny jest złożonym suplementem diety, składającym się z przynajmniej trzech składników. Takich błonników jest ostatnio na rynku całkiem sporo. W większości to po prostu mieszanki nasion lub łusek nasiennych, podczas gdy Fibre Select jest błonnikiem w proszku. Na jego przykładzie opowiemy o błonniku witalnym jako takim. Wskażemy jednocześnie na różnice funkcjonalne pomiędzy typowymi błotnikami, a tym błonnikiem sproszkowanym. Wszystkie błonniki przetestowaliśmy, a w artykule prezentujemy zarówno dane merytoryczne, jak i opinie. Zobacz jak działa >>> Fibre Select błonnik witalny – oto opinie po researchu merytorycznym i naszych testach.

Czym jest błonnik?

Jeśli nie wiesz czym jest błonnik, to poniżej krótkie wyjaśnienie. Jeśli już to wiesz, to ten akapit możesz pominąć.

Błonnikiem nazywa się substancje zawarte w roślinach, które jedynie w niewielkim stopniu są trawione przez ludzki organizm. Należą do nich między innymi celulozy, pektyny i śluzy.

Substancje te mają zdolność do wiązania wody i znikomą wartość kaloryczną. Są więc świetnymi wypełniaczami.

Jeśli chodzi o walory zdrowotne, to przede wszystkim pobudzają ruchy robaczkowe jelit i sprzyjają usuwaniu zalegający w jelitach zanieczyszczeń i wszelkich resztek pokarmowych.

Jednak największą karierę błonnik robi wśród osób, które się odchudzają, A to dlatego, że prawie nie zawiera kalorii, blokuje wchłanianie tłuszczy i węglowodanów ( a więc ogranicza kaloryczność pokarmów) i doskonale zaspokaja głód.

Czym jest błonnik witalny?

Błonnik witalny składa się z przynajmniej trzech różnych rodzajów błonnika pokarmowego. Jak łatwo się domyślić, są to specjalnie przygotowane mieszanki. Błonnik witalny zawiera zazwyczaj łuski nasienne babki jajowatej lub babki płesznik (bądź też obie jednocześnie) oraz łuski nasienne siemienia lnianego. Taki skład mają prawie wszystkie błonniki witalne na rynku.

Prawie wszystkie, bo wyjątkiem jest Fibre Select, który zawiera dodatkowe błonniki: z gumy guar i jabłek. Fibre Select dostarcza też aż dwóch prebiotyków: inuliny i oligofruktozy z korzenia cykorii.

Jakby tego było mało wszystkie składniki Fibre Select są mikronizowane, dzięki czemu z jednej strony mają lepszą chłonność, a z drugiej mogą być lepiej wykorzystane przez organizm.

Błonnik witalny właściwości

Zarówno zwykły błonnik pokarmowy, jak i błonnik witalny mają szereg właściwości zdrowotnych. Poniżej postaramy się omówić je jak najdokładniej. Przy okazji wskażemy różnice pomiędzy funkcjonalnością błonnika pokarmowego, typowego błonnika witalnego i błonnika witalnego Fibre Select.

Trawienie

Błonnik jest niezbędny do prawidłowego trawienia. Wspomaga organizm na przynajmniej dwa sposoby. Z jednej strony zbiera i wiąże w jelitach resztki pokarmowe, co ułatwia ich wydalanie. Z drugiej pobudza mięśnie gładkie jelit i wzmaga ich ruchy robaczkowe, przez co masy kałowe są szybciej wydalane przez organizm.

Jak poszczególne błonniki radzą sobie z tymi zadaniami?

Błonnik pokarmowy – radzi sobie dobrze, jednak pod warunkiem, że spożywamy go w odpowiednich ilościach. Innymi słowy należy jeść sporo warzyw i produktów pełnoziarnistych.

Suplementy z błonnikiem pokarmowym zawierają zazwyczaj pektyny jabłkowe i są raczej mało wydajne na tym polu.

Typowy błonnik witalny – również dobrze wspomaga trawienie, tyle tylko, że ma małą siłę oddziaływania. To głównie łuski nasienne lub nasionka z łuskami. Są one mało chłonne, choć oczywiście w dużym stopniu spełniają swoje zadanie.

Błonnik witalny Fibre Select – jest najlepszy, bo to błonnik sproszkowany i mikronizowany. Ma najlepszą chłonność, zawiera najwięcej czynnych substancji śluzowych, a dodatkowo są w nim również prebiotyki, które dbają o zdrowie jelit. Ten błonnik jest też najłatwiejszy w stosowaniu, bo można dodać go do każdego napoju lub pokarmu i nie trzeba przejmować się piciem dodatkowej wody, czy tym, że błonnik będzie zalegał w jakimś odcinku przewodu pokarmowego.

>>> ZOBACZ TUTAJ JAK ŁATWO GO STOSOWAĆ

Oczyszczanie organizmu, oczyszczanie jelit

Błonnik wspomaga oczyszczanie organizmu, bo wspiera pracę układu wydalniczego. Resztki pokarmowe, które są łatwiej usuwane dzięki błonnikowi, mogą zawierać toksyny, których organizm nie przyswaja lub może wtórnie przyswoić. Z drugiej strony same resztki też mogą być źródłem zatruć, bo jeśli zalegają w jelitach, są pożywką dla bakterii chorobotwórczych i źródłem wtórnych zanieczyszczeń.

Jak radzą sobie z oczyszczaniem poszczególne błonniki?

Błonnik pokarmowy – radzi sobie dobrze, choć nie idealnie. A to dlatego, że w pokarmach znajdują się różne rodzaje błonnika i nie zawsze zjadamy te rodzaje, które najlepiej nadają się do oczyszczania. Zdecydowanie brakuje tam na przykład substancji śluzowych, które znajdziemy w lnie albo gumy guar, która bodaj najlepiej wiąże różne zbędne substancje.

Typowy błonnik witalny – jeśli rzeczywiście zawiera len, może okazać się bardzo dobrym czyszczycielem organizmu. Jeśli go nie zawiera, sprawdza się tak samo, jak błonnik pokarmowy.

Błonnik witalny Fibre Select – wydaje się najwydajniejszy, ze względu na duży poziom rozdrobnienia składników, czyli wspomnianą wyżej mikronizację. Dzięki temu i dzięki zawartym w nim wielu błonnikom najdokładniej i najsilniej wiąże zanieczyszczenia i ułatwia ich wydalanie.

Choroby naczyniowe i metaboliczne

Tu błonnik sprawdza się wyśmienicie, jako profilaktyka i środek wspomagający leczenie. Do chorób cywilizacyjnych i metabolicznych, którym zapobiega i które łagodzi należą między innymi: choroby układu krążenia z miażdżycą i chorobą wieńcową, cukrzyca typu drugiego oraz otyłość.

Błonnik blokuje wchłanianie części tłuszczy i węglowodanów, dzięki czemu zapobiega odkładaniu cholesterolu w naczyniach krwionośnych i obniża poziom cukru we krwi. Zwiększa więc walory zdrowotne posiłków. Dodatkowo sprzyja też odchudzaniu – tym zajmiemy się za moment.

Jak poszczególne błonniki radzą sobie z tym zadaniem?

Błonnik pokarmowy radzi sobie dobrze jednak pod warunkiem, że jemy go w odpowiednich ilościach i pod różnymi postaciami: pektyn, celuloz, substancji śluzowych.

Typowy błonnik witalny też dobrze się sprawdza, tyle tylko, że ma małą powierzchnię wchłaniania.

Fibre Select znów okazuje się najlepszy, bo dzięki mikronizacji ma największą chłonność. Może więc związać najwięcej tłuszczu i węglowodanów.

Odporność i flora jelitowa

Ponieważ błonnik bardzo dobrze wpływa na zdrowie jelit, uważa się go za silnego sprzymierzeńca bakteryjnej flory jelitowej. Tak jest w istocie, jednak należy pamiętać, że nadmiar błonnika może tę florę zaburzyć, co więcej sam błonnik jako taki nie wzmacnia bakterii. To zadanie dla prebiotyków, o których spożycie również musimy zadbać.

Rodzaje błonnika a flora jelitowa

Błonnik pokarmowy zjadany pod naturalną postacią, czyli w formie warzyw, owoców i ziaren nie uszkadza flory. Jednak warto również wzbogacić dietę o produkty prebiotyczne.

Typowy błonnik witalny ma te same właściwości co błonnik pokarmowy.

Fibre Select zawiera natomiast prebiotyki, które są integralną częścią składową mieszanki i ten błonnik autentycznie wzmacnia korzystne bakterie jelitowe.

Wspomaganie odchudzania

Jeśli chodzi o wspomaganie odchudzania, to błonnik działa na aż trzy sposoby. Po pierwsze wypełnia żołądek, nie dostarczając kalorii. Po drugie uniemożliwia przyswojenie części tłuszczy i węglowodanów zjedzonych wraz z posiłkami. Po trzecie hamuje wyrzuty insuliny, które mogą powodować napady wilczego apetytu.

Jak wspomagają odchudzanie poszczególne rodzaje błonnika?

Błonnik pokarmowy doskonale wypełnia żołądek i oczywiście blokuje przyswajanie części kalorii z tłuszczu i węglowodanów. Jednak by działał naprawdę efektywnie trzeba zjadać sporo owoców, a przede wszystkim warzyw i pełnoziarnistych produktów zbożowych.

Typowy błonnik witalny również działa podobnie, ale decydując się na ten błonnik należy pamiętać, by jednocześnie spożywać dużo płynów, tak by łuski nasienne mogły nimi możliwie jak najlepiej nasiąknąć.

Błonnik witalny Fibre Select jest i na tym polu najlepszy, bo najłatwiej pęcznieje w płynach (można go zresztą dodać do dowolnej zupy lub napoju, bez zaburzania jego walorów smakowych), najlepiej wypełnia, najlepiej chłonie tłuszcze i węglowodany. Jednym słowem daje się najpełniej wykorzystać, głównie dzięki mikronizacji i dużym zróżnicowaniu składników.

>>> ZOBACZ TUTAJ JAK WSPOMAGA ODCHUDZANIE

Łatwość w dbaniu o zdrowie

Zdecydowanie najlepsza na tym polu jest zróżnicowana dieta obfitująca w warzywa i produkty pełnoziarniste, z rozsądnym dodatkiem owoców. Jednak jeśli z jakichś powodów nie jesteś w stanie diety odpowiednio zróżnicować i to skłania cię do podjęcia suplementacji błonnikiem, to najłatwiej i najpełniej wykorzystasz jego potencjał, decydując się na błonnik witalny Fibre Select.

Fibre Select przewyższa wszystkie inne błonniki pod względem składu i formy preparatu. To mikronizowany, sproszkowany błonnik, praktycznie pozbawiony smaku, i to wzbogacony o prebiotyki. 

Możesz dodawać go swobodnie do zup, sosów czy innych potraw. Możesz go też wypijać z jakimś ulubionym napojem, bez obawy o to, że np. spowoduje on przeczyszczenie czy zaparcia. Jeśli będziesz stosować się do zaleceń producenta – jedynie zyskasz. Fibre Select na pewno ci nie zaszkodzi -> tu znajdziesz zalecenia odnośnie stosowania.

Błonnik witalny – jaki wybrać?

Na to podsumowujące pytanie odpowiedź może być tylko jedna. W świetle wszystkich danych (i po wypróbowaniu błonników) Fibre Select okazuje się bezkonkurencyjny.

>> PRZEJDŹ NA STRONĘ DYSTRYBUTORA I DOWIEDZ SIĘ WIĘCEJ

>> LUB ZAMÓW GO U PRODUCENTA (Z GWARANCJĄ)

 

Zostaw opinię lub skomentuj